fredag 3 juni 2011

Ungkarlskyl och nya grannar

Här kommer onsdagens blogg - som blev liggandes i datorn för att mitt internet inte funkar!

Nya Grannar
Idag flyttar det tydligen in nya grannar här ovanpå. Känns lite konstigt eftersom jag inte ens märkt att de gamla har flyttat ut – sån´t brukar ju märkas! Jag blev lite förvånad när det parkerar en släpkärra utanför mitt köksfönster, typ PÅ min uteplats (där jag 5 minuter tidigare legat och solat och dessutom hängt ut min tvätt). Man kan inte ens köra in med bil på vår gård, men den här kunde med kärra och allt! Efter en stund börjar de mecka runt på min uteplats och flytta tvätten å hålla på. De skulle tydligen bära in soffan genom balkongen.  Det är väl ok att möblera om på min uteplats – men då får man faktiskt ställa i ordning efter sig!! Känns som jag och mina nya grannar inte fick en jättebra start. Tur att jag inte är långsint då och att jag är bra på att hämnas om det behövs
J!

Ungkarlskyl.
Idag ser mitt kylskåp ut såhär:
 

Ser något sorgligt ut tycker jag, men va ska jag ha massa grejer där för som jag inte äter?

Dagens frukost  blev lite improviserad. Jag är trött på yougurt med diverse frön och grejer som varit min frukost och middag (plus lite ägg och mozzarella) hela veckan. Jag väntar på en laddning proteindrinkar (Herbalife) som annars är min ständiga frukost och träningstillskott sedan 10 år tillbaka! Troligen kommer det i morgon, skönt att få energi och immunförsvar tillbaka.

Så idag blev det en gammal Tommy Hellström (pappa) klassiker! Okokta havregryn med mjölk och lite socker. Detta skickar mig rakt tillbaka till barndomen på Kulgatan i Gunnebo! Det var tider det - innan micro, video, satelit tv,tv spel, mobiltelefoner, datorer och internet. Men elden, hjulet och havregryn fanns.


Det ser inte så värst ut, men det är ganska gott faktiskt!

Det var riktigt fint väder så solning blev prio ett när internet (dvs Världen) inte fungerade.
Stekolja på och islatte fram. Wounderbart!!


Jag veeet att man ska ha solskydd. Men jag powersolar
korta stunder, bränner mig alltså inte men blir
brun snabbare med den här.
Det tycker jag är ett bra upplägg! 


Islatte med Sheridan´s - fint som tusan i sommarvärmen!

Jag hade tänkt träna på kvällen, men så kom lillasyster förbi och vi fixa käk och drack Rosé. Inte så mycket vin iofs, men det känns skitkonstigt att gå och träna när man druckit vin. Vi tog en prommenad på stan i stället.
 

 

 

Utsikt från Sahara



Vi kunde inte låta bli att bli lite "höstlövstokiga" i den här mega fröhögen.




 


Får ingen ordning på min förhandsgranskning, så ni får stå ut med att det kanske ser konstigt ut, ja alltså inte att jag ser konstig ut på bilderna, det är inte bloggers fel, men att bloggen ser lite konstig ut.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar