måndag 27 juni 2011

Inte som andra tjejer - och klok son!


I morgon fyller min förstfödda yberkloka (hur klok kan ni läsa längst ner) Emil 11 år! Men då är han i Totebo, så vi kör en fuskfödelsedagsväckning en dag för tidigt - inte Emil emot!

Finfrukost pannacotta och paket, det bästa Emil vet!




Mamman vaknar med 3000 låsningar i ryggen och Emil som snart är man, rycker in och försöker fixa.
Han fick bort en i alla fall. Dryga 40 kilo väger han - det här är riktigt skönt! 
Tyvärr fanns det ju 2999 låsningar kvar så voltaren och jag har umgåtts idag.
Det har funkat sakpligt tills nu i kväll - skitont i nacken och därmed huvet också!
Måste fösöka få nån att fixa på jobbet i morgon. Hoppas jag är ok nog att ta mig dit bara,
att börja natten med denna huvudvärk brukar inte en bra förutsättning för morgondagen!
  

Efter behandlingen blev det frukost och lite efterstäd på gårdagens omflyttning. Sen drog vi till stadsparken och donken. En helmysig eftermiddag med kidsen alltså.

Jag fatta inte vad den här grejen skulla göra för nå´t kul. Men så är jag ju inget barn heller - de fattar ju direkt!
Här här vi förresten Leon. Jennies mellanbarn och Luddes bästa kusin. De hänger nästan jämt när Ludde är i stan och är nästan lika nördiga på fotboll och tv spel!



Grabbarna kom först till Donken, när vi tog lite olika vägar. De har suttit aslänge och väntat!!






Vi tog en sväng till Rusta när vi kom hem. Grabbarna hittade den här smarta laddgrejen för Wiidosorna (vi skulle köpa batterier till dosorna var utflyktens mål). 149 spän, måste vara värt det! Nu kan ju grejerna försöka käka batterier bäst de vill - bara att ladda om! Jag får dessutom ha mina batterier i fred! Bra investering tror jag!
Hittade såklart lite andra måstegrejer och fick med lite tavlor till mitt bulgariska sovrum.
Nu är det lite mer hemtrevligt!
 När vi kom hem från Rusta frågade barnen vad jag skulle göra när de åkt till Totebo på kvällen. Jag ska träna, sa jag.

Ludde: " Ja du måste gå ner å bli smal somm Jennie"
Jag: "Jaså det säger du, måste jag det? Då är ju träning kanske en bra grej?"
Emil: "Nääääej, det får du inte mamma, det är inte snyggt att va så smal. Sen sen (nu klappar han mig lite på magen) sen är det mycket hm hm, mycket mysigare att kramas när man är lite mjuk, inte sådär smal och hård"
Jag: " Du är fantastisk Emil!!"
Ludde: "NÄää det är snyggt att va smal som Jennie, det är viktigare"
Emil: "Nääe, bättre att va lite mjuk"
Jag: garvar

De är så olika man kan bli de där två tror jag! I allt - idag märktes det så tydligt på den här avdelningen :)

Ludde är bruvdgalen och ser "snygga tjejer" överallt - det är då stylade smala tjejer gärna med sillisar.
Emil är romantikern som kollar på helt andra grejer lägger inte ens märke till puddingarna som passerar - han har ju tjej!

Kan redan nu se hur deras tonår kommer att arta sig - tror vi får låsa in lillkillen i några år för att skydda honom mot mången pappors laddade bössor :)

Nähe - bast att sova lite nu, ska ska ska cykla i morgon - om det inte regnar eller huvudvärken är värre. Utgår från att allt är fiiiint när jag vaknar iaf.

Förresten, en vän till mig sa idag och säger ofta när vi pratar att "tjejer är ju - eller alltså du är ju inte som andra tjejer - men andra tjejer bla bla bla" - det fastna i mitt huvud idag fast han sagt det många gånger. Jag vet inte om jag törs fråga vad han menar egentligen.

Att jag inte riktigt är som alla andra har jag fattat sen jag var liten - men det handlar ju mest om att jag berättar det mesta som försigår i mitt huvud - medan andra kanske är smarta och håller käft.

Jag undrar just - bäst att fråga ändå ju! Tänk om det är nå´t dumt och så går jag omkring och tror att allt är som det ska! "Du är ju inte som andra tjejer!" - Hur är "andra tjejer" och hur är "jag" - känns lite snyd om det bara finns "andra tjejer" och så "jag" - "andra tjejer" måste ju också va individer eller?

Ja ja, får ta det i morgon helt enkelt!

Orkar inte korrläsa ens pga huvet - men men det som skrivs idag är ju ändå glömt i morgon.

Go natt på er!

2 kommentarer: