tisdag 28 juni 2011

Jag hade rääätttt - har numera även TV smart as i mitt CV

Äntligen kom en tekniker till mitt hem idag.
Han ringde sen och sa: Du det var nog som du sa - du har ingen signal i jacket!!

Nähäääää vad säger du sa jag - det är ju just vad jag sagt till Tele2 i tre veckors tid.


Efter ungefär 100 kanalsökningar är listan på kanaler fortfarande tom
- jag tillhör inte dem som gillar att testa samma dåliga grej med samma
dåliga resultat flera gånger!  Jag är liiite för otålig för det!

Det spelar ingen roll hur jag kopplar - men de där fånarna på kundtjänst ska förstås idiotförklara mig för att jag är tjej. Det råkar vara så att jag äger på att koppla grejer - i det avssendet har jag oftast ett stort tålamod även om det inte blir rätt första gången (och om det inte är för varmt och dammigt bakom maskinen som ska kopplas in). Jag var en så´n som älskade att pilla på kretskort och plocka isär och sätta ihop grejer när jag var liten. Det är rätt bra att låta barn göra det tror jag - mina barn får aldrig göra det, de får knappt byta batterier i wii dosorna ju! Här är det jag som pillar och kopplar - men det känns lite dumt nu när jag tänker efter!

Ska kolla med mamma och pappa om jag hade sönder mycket dyra grejer när jag var liten - eller om man kan räkna med att de får ihop det igen!

Men det var ju inte det jag skulle säga!!

Teknikern sa att "Jag tror det är din granne ovanpå som varit lite i fixar tagen. Har du sett honom med några tapetrullar?"
Jag: "Ööö, nä, tapetrullar?"

Det är tydligen vanligt att man förstör lite när man tapetserar om och plockar bort kåpan på uttaget. Men jag har inte sett några tapetrullar iaf!
T: "Jag är helt säker på att det är han, han verkar lite fixig och filurig"
Kan tillägga att teknikern inte träffat eller ens pratat med min nya granne - men jag tror han har rätt givetvis!

Så nu ska vi se om teknikerna kan få tag i honom så han kan släppa in dem - så jag kan få tillbaka min TV signal.

Sommarlovsmorgon nästa vecka för kidsen, blir ju inte riktigt detsamma utan signal!!

FilmkvällSåg "Sommaren med Göran" här i min ensamhet i går kväll. Rätt kul film med tyvärr ganska mycket igenkänning "Jag jobbar med event´s, väldigt stressigt faktiskt men jag utvecklas lite varje dag" ha ha ha - känns som nå´t jag skulle kunna sagt - fast som svar på en fråga - inte i stället för Hej liksom.

TräningSnart dags att sticka och köra Bodey Jam! kul kul.
Denna veckas träningsdos känns fin:

Måndag
1,4 mil cyckel (t o rt till jobbet) +30 min kondition och 20 min styrka på gymmat.
Tisdag
1,4 mil cyckel (yes yes) - 1 timma kontiton (dans) och så kanske lite maskiner med om jag hinner.
Onsdag
1,4 mil cykel  - sen är frågan, tror det blir bakning i mogon kväll.
Torsdag
1,4 mil cyckel (hoppas verkligen att det ska vara bra väder hela veckan) - kvällen hm, hm får se vad det blir där eventuellt lite kontitionsträning.
Fredag:
Salsa 1 timma + troligen hela natten (det är iaf min plan)
Lördag:
Salsa 1 timma, Zumba 1 timma i sanden 

Söndag - vilodag och kalas för grabbarna!

Ingen muskelbyggarvecka alltså - men väl fettförbränning och endorfinöverdosering, ja å så lite oxitycin förstås - vi snackar ju pardans!

Jag dricker redan mängder med vatten för att förebygga den där läskiga krampen - hoppas det räcker!!

Oj oj, nu börjar det bli stressigt att klä om här, hoppas träningskläderna torkat - hopplöst att bara ha en uppsättning. Tvättar verenda kväll som en del av duschrutinen efter träning. "Så göra vi när vi tvättar våra kläder, tvättar våra kläder, tvättar våra kläder - så göra vi när vi tvättar våra kläder varenda vardags kväääll" - typ.

Hej svej!
Nej - höll ju på att glömma!
Min vän, kollega, pt och adoptivbrorsa fick äntligen sin baby idag. Grattis Hasse, Linda och Selma till lillasyster Ellen!!

Jag ska berätta nån dag om hur det går till när personalen på Gränsö "planerar" familjebildning. Men nu träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar