lördag 25 juni 2011

Midsommar med systrarna (ja och en massa kids såklart) - jag skulle inte dansa, men så spratt det till i dansebenet!

Här kommer vår midsommar mest i bilder. Kommer säkert på en lång text längst ner sen :)

Ser skitäckligt ut jag veet. Men pannacotta in the making ser inte så smaskigt ut.
Färdigt är det väldigt smaskigt dock.

Började dagen med ett antal timmar i köket plus en timma konflikthantering pga
folks skitsnack inför små grytors öron - men det är en heeeelt annan historia!

Det lugnade ner sig och vi kom till slut iväg superstressade till Gränsö (jag han inte göra iordning håret, vi glömde kameran och min telefon - ja det var läskigt, men Linda hade både kamera och telefon som tur var).


The gang - Moa gillar inte alltid kameran. Det var svinkallt när vi kom dit och det visade sig att vi hade en timma till godo innan vi behövt vara på plats! Men men, vi kröp ihop i hög och fikade tills folkdanslaget dök upp.


Det här är Alva. Min storasysters dotter och alltså en till av barnens kusiner.
Hon höll för öronen rätt mycket hela tiden vi var på Gräsnö - varför? Ingen som vet!


Här har vi familjen Högfelt - Min syrra Linda, hennes man Markus, Alva då och så lilla Tove i vagnen.
Hon är 8 veckor, jag gissade på 4 - bra koll där Jess!


Emil fotar. Alla fryser!!



Team Hellström


Å så skulle Ludde med fota lite! Viktigt att det är rättvist ju!



Så kom äntligen folkdanslaget!


Stången skulle resas


Vilken tur! De fick opp den!



Så drog showen igång. Riktigt gemytligt och ganska kul.
Som Zumba fast lite långsammare!
En grej bara - det är kanske inte så ofta de här får visa upp sina danser
(som de gjort själva) - så det tog aldrig slut!
En hel timme höll de på och dansa och dansa och dansa!

Till slut var det iaf sista dansen och alla barn fick äntligen dansa runt stången (de som inte somnade innan).
Jag skulle ju inte göra det eftersom barnen inte vill. Men hux flux så skulle Moa och Alva dansa.
Markus och jag fick ju hänga på och det var rätt kul. Men jag har visst glömt texterna!!



Så var det grilltime på uteplatsen. Jag tog ut dukarna och tog in dukarna - precis som i reklamen för just som grillen skulle tändas började det regna! Men vi hade tur, det kom bara 14 droppar så det blev riktigt fint midsommarkalas till slut.
För en gångs skull fick jag till riktigt bra glöd som höll fint även till finfolket som kom sent!

Finaste!!

Ser kanske inte så läckert ut, men shit va gott det var!

Selma, även kallad korven och Semlan! Sååå söt och skönaste bruvden i stan!
Jempas dotter och alltså ännu en kusin.


De här tjejerna träffs inte tillräckligt ofta, men gillar varandra skarpt!





Finaste Emilson!

Jag tror inte det finns nån 1,5åring som är så fantastikst bra på att chilla som Selma är. Hon snor helt enkelt hela chipspåsen och borrar ner sig i puffen!


Njuter!


Moa är "rätt" trött efter en heldag med kusinparty!



Så äntligen får man låna lilla Tove som sovit snällt nästan hela dan och inte skrikit alls!
Linda säger att hon har kolik - jag börjar undra om de ljuger eller om Tove
bara trivs jävligt bra i sina mostrars och kusiners sällskap helt enkelt




Ett gäng totaldästa midsommarfirare! De här till höger är Selmas mamma och pappa. Jennie (Jempa, lillasyster) och Daniel - det är de som är finfolket som kom skitsent och tycker att vi andra - som höll på att svälta ihjäl - är ena hetsiga ena som vill käka på utsatt tid!

 Jag hade egentligen massor att skriva i kväll, men det får bli en annan dag. I morgon är det midsommarfirande hos lilla mamsen och Birger i Ankarsrum som står på schemat. Men först ska vi ta en rejäl sovmorgon. Här lagas ingen frukost före klockan 10.00 oavsett om tvn funkar eller ej. De kan ju alltid titta på Trolltyg om de vaknar tidigt! Det var för övrigt också det sista de såg innan de gick och la sig!

Go natt alla som är påväg i säng - till er andra - party on!
Nu ja nu börjar det regna lite fint också. En helt traditionsenlig midsommar idag alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar