lördag 18 juni 2011

Fabulous fredag - lite hektisk lördag!

Det tog sig med fredagkvällen tillslut!

Fick sån latinmusicsalsa fealing och vad gör man då?? Efter 3 glas vin vid datorn bestämde jag mig för att röra på mig. På 30 minuter hade jag duschat, hittat kläder att ha på mig, sminkat nyllet och gjort iordning håret - det måste nog ha varit nå´t slags rekord för en kvinna!! Fast göra iordning håret var rätt onödigt att slösa tid på känner jag i efterhand - svettig salsa gör inte underverk för frillan (om man lägger en timma på en redig pardanstävlingsfrilla kanske det håller - men jag la ju bara 3 minuter typ och min hårspray är slut) så det kunde ha kvittat!

I Westbay finns inget ställe som spelar så värst mycket latinmusik än mindre Salsa. Att dra på nåt på spotify i vardagsrummet kändes inte helt party - blir ju inte riktigt samma stämning som på ett trångt och varmt danshak.

Det fick alltså bli Harrys trotts allt och om man bara bestämmer sig att i kväll är det Salsa (eller gottochblandat latindancemix) som ska dansas - så går det faktiskt riktigt bra att göra det.

2 timmar på dansgolvet blev det alltså - jag tycker det kompenserar bra att jag hoppade träningen igår (latjävel)!

Dock dansade jag i högklackat större delen av tiden (jo jag dansade lite barfota också fast man inte får) och mina ben är inte så förtjusta i det.

Natten har inneburit divärse krampanfall på framsidan av smalbenet, på båda benen - skitsvårt att få bort och jävulskt ont gör det! Det är bara att gå och gå och gå som hjälper (man kan ju förebygga med mycket vätska - det gjorde jag inte). Ett par timmar av det lilla som återstod av natten ( är det fortfarande natt kl 5.30?)- spenderades alltså som en vandrande vålnad runt runt i lägenheten.

Hur som helst - upp å hoppa klockan 9.30 för att se på fotbollskupp hela dagen.
Ludde - the vinnarskalle - höll humöret uppe i nästan två hela matcher  - sen gick det lite utför i takt med resultaten.

Men det är en match kvar och en timma emellan de två sista matcherna så han kanske hinner bli på bra humör igen. Snart börjar den och jag är bara hemma och lägger i en tvätt - därför blir det här ett kort inlägg!!
Har nog bestämt mig för Oskarshamn i kväll - det var så länge sedan jag träffade Alex (gammal klasskamrat från KY, jobbarkompis och fantastisk vän) - men jag har inga rena kläder. Det är faktiskt jättekonstigt eftersom jag haft all tid i världen att tvätta. Men men.

Off to Karstorp och fotboll igen, sen hem, packa och dra söderut - tror jag (jag njuter lite av att inte ha bestämt mig ännu, det är så oJessica att inte ha allt planerat i förväg och inte va ett dugg stressad över det - skööönt)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar