lördag 11 juni 2011

Lördagshäng bara brudarna och ny pucko erfarenhet på cykeln!

En hel härlig lördag, mamman och Mosan, fint väder och skattepengar på kontot.

Vi börjar med att välja kläder såklart. Moa är lite petig med det där. Idag bestämde hon plötsligt att inga färger passar med svarta shorts. Bara svart och rött - vilket inte finns så mycket av i Moas garderob. Min prinsessrosatokiga Moa vände på en dag och rosa är INTE snyggt längre. Så med löften om lite nya kläder tog hon under starka protester och många dörrslamringar, på sig ett grönt linne - som också var skitfult till svart!!


Moa skitförbannad precis innan dörren slår igen,
jag tycker hon va rätt söt i ilskan


Efter shopping: fika på Kannan - nu har Moa glömt att hon är
tonåring och är på strålande humör liksom mamman!

På hemvägen shoppar vi svenska gubbar och sätter i oss dem direkt!

Sen blev det lite brådis. Moa skulle på bowlingkalas och är helt uppspelt! Viktigast att locka håret och på med nya klänningen - som givetvis inte är i nån ful rosa färg!




Moa hade skruvkorkslockar tills hon var 3 år - sen spikrakt.
Så när det är kalas får mamma ta fram locktången!
Snabblockat - Moa är stennöjd!
 Iväg med partypinglan till bowlinghallen och sen hade jag ca 1,5 timma för mig själv. Jag hade planerat in ett träningspass då men det kom lite grejer emellan, typ tvätt och sånt, så det blev inte av. Sen bestämde jag att jag skulle ta med Moa till gymmet efter kalaset. Men så blev det så tokigt att jag blev kaffesugen. Så vi tog cykeln (6km tr/rt) hem till Åhman/Berggrens i Kvännarn och fikade, sen blev det mat och godis också. Men jag tog ju i alla fall cykeln med 20 kg Moa på pakethållaren - det är väl ändå lite motion?

Det var just det med cykeln igen då.
Numera när jag ska cykla till jobbet (1,4mil tr/rt) planerar jag ju klädval för sadelregionen noga. Idag när jag bara skulle cykla en sväng på en fika tänkte jag inte alls!!

I Linkan förra helgen shoppade jag en jätteskön bodey med tryckknappar i grenen. Mycket smidigare än hakar och hyskar som det annars kan vara. Hade den första gången idag, allt toppen så långt!

Meeeeeeen - man ska inte cykla med tryckknappar i grenen alltså!! Man skulle kunna ha tänkt på det innan helt klart - jävla pucko!! Frågan kvarstår fortfarande - va tusan ska man egentligen ha på sig för en bekväm cykeltur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar