torsdag 9 juni 2011

Fortfarande ingen TV, fördelarna hopar sig!!!

Nu har vi varit utan TV sändningar i tre dygn. TVn funkar ju så det går ju att spela tv spel ändå, vilket uppskattas! Men en ny fördel jag upptäckte i kväll var att när det inte finns ett TV-program som grabbarna bara mååååste se så var det mycket lättare att få dem i säng. Moa lurade jag ner i sängen redan kl 19 och grabbarna var jag klar med kl 20.15. Jisses!! Jag masserar dem en stund varje kväll och idag blev det nog 10 minuter var. Oftast blir det kanske max 5 om de kommer sent i säng.
Jag funderar på om man alls behöver ha TV?

Ludvig har ofta lite underliga stilar när han spelar tv spel - men den här positionen samtidigt som man spelar på datorn känns lite överkurs!! "Skitavancerat" spel som går ut på att man ska klicka som fan på samma knapp - gärna i flera timmar om man får för mamma!
Nån form av fruktsallad
Igår blev det vispad grädde över efter pannkakorna - det är skitdumt att spara, men det gör jag alltid!
Så i kväll var jag ju tvungen att hitta på nå´t gott (ja när barnen kommit i säng alltså) att använda den till. Är ju lite unkarlsaktig när man tittar i kyl/frys/skafferi så det finns inte mycket kul! Blåbär, kiwi och jordnötter fick det bli i alla fall - och så grädde då förstås, helt ok men det är verkligen inte vackert!

Tänkte försöka mig på en tidig läggning även av mig idag, hoppas jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar