måndag 20 juni 2011

Ståpäls på jobbet och samkväm i spöregnet!

Ingen har nog missat att jag älskar mitt jobb - det är såklart inte alltid jag känner så, när saker jävlas cheferna är jobbiga, men så måste det ju också vara ibland, annars är det ju svårt att uppskatta allt som är bra! Jag är ju också jobbig ibland!

Ni har redan sett kollegor: Micke, Hasse (brorsan) och chefen Per. Här kommer två till jag jobbar ganska tätt med hela året. De är en ganska stor del av mitt liv och jag gillar dem skarpt!

Jag lovade er ju tupp nr två bild och den bästa jag har är (sorry PG, men jag vet att du också gillar den) denna:

 
Den här tårtan gjorde jag när PG fyllde 50 alldeles nyss (oj, är det redan ett år sedan).
Jag använde min då 7åriga son som magrutemodell.
Det blev lite knäppt när jag målade kallingarna - jag var givetvis fullt koncentrerad på uppgiften när Ludde säger:
"Mamma du vet att du målar med penseln i röven på PG va?"
Man kan väl säga att vi garvade lite och så bestämde jag att det var färdigmålat :)
De flesta tycker den var ganska lik så den får duga som bild
av tupp nr 2, han som hjälper mig att göra HojRock! :)

Nääää, jag bara skoja.
Jag är den första att erkänna och se min egen litenhet i den roll jag har på HojRock.
PG är mästaren, jag är bara en liten hjälpare!

Min andra kollega är Tessa. Som jobbar med LayOut och sån´t i mediabolaget på Gränsö. Hon är dessutom tekniksuport på alla håll och kanter och den som kan alla program, telefonväxel, kopieringsmaskinen och grejer. När något krånglar ropar alla på Tessa! Hon fixar!!

Hon var dessutom den som tog tag i mig och såg till att jag fick komma ut på min första AfterWork i början av året - det var efter den kvällen mitt singelliv tog sin start! Jag var livrädd så att jag darrade på handen tom - ska man titta killar i ögonen, dejta och ve och fasa - ännu läskigare grejer. Det var superläskigt - men efter den helgen blev allt lite lättare (jo jag var ute på lördagen med på egen hand och det gick jättebra - mitt livs första tvådagars, det var hårt men man vänjer sig)! Tack Tessa!!


Tessa och jag på väg hem från Hasselö förra veckan.
Tessa behöver bara sticka ut näsan några minuter i solen så är hon svart,
Jess blir knappt brun, möjligtvis gul - därför fick bilden bli svartvit :)
Ögonen avslöjar att ett och annat glas vin slunkit ner under kvällen!

Så i kväll var det dagissamkväm med Moas stadsdagis Björken, Balder.
Jättetrevligt initiativ som gick i räserfart. Tipspromenad vid Gertrudsvik i duggregn, sen en snabb fika i uppehåll, barnen badade (12 grader i luften och vad kan det vara 16 i havet?) i duggregn, så lite uppehåll. Det börjar dundra bortöver vika, det kommer närmare - ihop med grejerna och så dunder och brak var vi alla dyngsura och simmade hemåt! Det är lite kul med riktigt väder tycker jag!








Resten av fikat fick vi käka upp när vi kom hem och Moa hade duschat
av sig all sand som följde med i hasten att få på lite kläder innan ovädret brakade loss på riktigt.


När det är riktigt väder kan det också bli riktigt vackert!
Go kväll mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar