tisdag 14 juni 2011

Att blogga onykter på en måndag, Hasselö, nostalgi - och pakethållaråkning

Hej på er.

Jaha måndag natt jag är inte helt nykter. Vi har nämligen varit på studiebesök på Hasselö med jobbet i kväll. Så ni får ha överseende med mitt språk - både i ordval och svenskakunskaper. Jag tror ni förlåter mig sen, så jag är inte så orolig! Efter studiebesök kan man inte bara gå hem heller utan en sväng på Räken fick det ju bli! Tur att ingen krog har DJ och dansgolv öppet i kväll, för då hade jag inte varit hemma än på länge!!

Missade ju att blogga i går - vad hände där liksom?? Jag ber om ursäkt, jag hade ju all tid i världen och ändå fick jag inte till det. Kom iväg supersent till träningen också - checka in på gymmet kl 21.30 känns inget kul och inte blir det riktigt bra då heller! Men men.

Idag var iaf den stora dagen då jag ska få odning på mina hormomflöden. Jag sätter allt mitt hopp till dessa:


Moderna P-piller (godkända i höstas) med naturligt östrogen och väldigt lite testosteron
(eller vad det nu var för manligt jox de hällt i)
- dvs ska inte påverka varesig aptit, vikt, bröstcanserrisk eller sexlust
-  men skydda mot grav och få ordning på mina hormonnivåer så jag slipper
va som nån jävla avelsko som styr karltycket efter ägglossningen
(livsfarligt ju eftersom ägglossning bara är en dag i månaden
och några mer barn är väldigt inaktuellt i dagsläget)
Hur det nu är så är jag väldigt dålig på att tåla mediciner av olika slag och brukar föredra naturliga metoder. Har dock inte hittat nån som passar för att få ordning på skiten. Jag brukar få typ alla biverkningar av alla mediciner - så denna gång har jag inte läst de 43 sidorna med biverkningar - eftersom jag inte vill skapa nå´n placebogrej här. Min fösta dag har gått alldeles strålande. Har mått toppen och inte kännt nå´t konstigt i kroppen - så vi fortsätter så tycker jag - kom igen nu kroppen - work with me!!

Dagen började alltså med ett piller!

Sen mådde jag toppen och så ringer telefonen på förmiddagen med att skolan har problem att hålla ordning på en av sönerna och vill kalla in ordningsexperten - farmor - självklart sa jag. Barnens farmor är den bästa farmor nån kan ha och jag är så fantastiskt glad att de har henne!! Så hon går till skolan och det lugnar ner sig - fiint.

Så ringer telefonen igen. Mats (eller vi säger Mats Fransson eftersom han aldrig heter bara förnamnet i mitt huvud) - en gammal högstadiepolare är på väg ut och vi ska fixa lite grejer inför HojRock (för att göra historien lite kortare). Jag är en FAN av Ullared, men var inte så fanig när jag var liten (det är ju skitlångt dit när man är liten och en hel buss med tanter - hur kul är det??) - tills den här killen var med på en bussresa med våra morsor - till Ullared. Kommer inte ihåg så noga - rätta mig om jag her fel Mats eller morsor - men vi var kanske 6 år typ?! Ni som känner Mats Fransson fattar ju hur kul den där resan blev. Det var säkert min första upplevelse av träningsvärk i skrattmusklerna! 10 timmar show - med paus bara för shopping i 6 timmar :). Har jag sagt att jag är nostalginörd??

Den här dagen var full av nostalgi - Mats är förstås lika kul nu som han var då fast liiite lugnare ändå :). Glömde ju fota Mats Fransson - men han finns på Facebook ha ha!

Nästa nostalgitrip gick till Hasselö - studiebesök/kollegesamkväm med jobbet. Men Hasselö är en del av min barndom som lever sååå starkt i mitt minne att jag nästan kan ta på det. Gunnebo fritidsgård och Hasselöläger vet alla ni som varit med vad det innebär!! Ni som inte fått eller velat vara med - jag tycker lite synd om er!


Båthusen - hit kom posten varannan dag. Linda och Jessica Hellström fick inte skitmycket post kan jag säga - och inte så mycket post med godis och skit som de andra ungarna fick. Bitterljuva känslor far igenom kroppen när man åker här. Vi fick ju gå och hämta posten - självklart pallade vi livrädda lite jordgubbar på vägen!

Så Hasselö på remmalag är lyx - vi fick fan gå överalt när vi skulle nån stans. Och för Jessica 9 år var det skiiiiiit jobbigt - ni har säkert inte träffat en latare männsika! Men så var det och det var ju bara att gilla läget. Och se - nu är jag ju inte så skitlat längre!

 
Det här är Lina - kungen av Hasselö typ. Hur gullig som helst
och en tjej som kan det här med värdskap!

Vi åkte remmalag och sen var det 5 kamp. Jag är ingen tävlingsmänniska -förren det blir tävling! Då kan jag bli lite bitchig och gapig kan jag känna. En sida som jag inte alltid uppskattar hos mig själv - men va fan är det tävling så är det. Sen äger ju jag inte på speciellt många tävlingar - knep o knåp kan jag va bra på om jag får typ 2 timmar att värma upp hjärnan - då jävlar. Tyvärr är tävlingar ofta lite snabbare än så! Här är nåt jag iaf var bra på! Banka potatis!


Här hade första slaget gått - jag bankade till röret hårt som attan
- men det var ju potatisen som kom ur röret jag skulle banka på.
Ja ja lite siktolja så träffade jag de två resterande slagen - bra jobbat Jess!!

Det här är en av mina chefer (jag har ju två) Per Johansson.
Ni ser tydligt här hur han stoppar potatisen - sen slår han till den.
Dvs tydligt fusk. Han var dock i mitt lag, så det blev inga högljuda Jessica
protester på den.

Min andra chef - PG, får jag försöka ta en bild på vid ett senare tillfälle.
De är ganska söta båda två faktiskt men när de båda vill ha lika mycket av mig blir de lite jobbiga!
Det är inte lätt att vara ensam höna i en hönsgård med två tuppar alltså!!
Jag är dessutom från Gunnebo och enligt Per har man då vissa egenskaper som
han ibland blir lite orolig över. Det kanske lyser lite extra i ögonen på
en när "vissa" ämnen kommer på tal (han har också bott i Gunnebo).
Men va f*n jag har ju inte bett om att va från Gunnebo liksom :)
Shit vilken tid det tar att skriva den här bloggen idag! Börjar bli riktigt trött här. Måste fundera om det var nå´t mer viktigt som hände idag?

Ja nä jag måste presentera min PT, Gränsös fabulous (om det nu stavas så) handyman och min adopterade stroebror (ja alltså det är jag som adopterat, inte mamma och pappa) Hans Ulvbane.

Hasse - the golfare. Alla som kännern vet att han är one of a kind!
I kväll fick jag dessutom åka på hans pakethållare hem från Räken.
Det var helt ok, eftersom han givetvis inte har nån skitcykel utan en rejäl grej med stadig pakethållare.
Nu var det helt andra områden som protesterade på cykelturen (än de vanliga).
Man har tydligen några nerver i låren som inte gillar att klämmas på en pakethållare.
Men hur som helst så kom jag hem någorlunda bekvämt och jäkligt snabbt!
I morgon måste jag cykla till jobbet tror jag - oj oj - jag som inte shoppat cykelbyxor än!

Här kommer lite fler bilder från vackra Hasselö som liksom alla människor som påverkat mitt liv positivt genom året (gaaaanska många - ni vet det är hela familjen givetvis, typ alla klasskompisar jag nånsin haft, ganska många parallelklasskompisar, folk jag jobbat med, träffat flykitgt vid olika tillfällen - finns bara ett fåtal jag träffat som inte riktigt kvalar in i hjärterummet och jag kvalar inte in i deras så det är ju skitsamma) - har en särskild plats i mitt hjärta!  - oj får man skriva så långa parenteser - kanske inte men vem bryr sig?




Det här alltså!!
Dagens lärdomar:
1: Jag borde åka mer båt! Det är få tillfällen jag kan glömma att det är 15 pers runt mig som pladdrar och jag bara stirrar ut i havet och njuter av nuet - det händer alltså när jag åker båt :)
2: - eller det här har jag redan fattat för ett bra tag sen, men tål att upprepas - Skolan är en tid som är till för framförallt att knyta starka vänskapsband, som man kanske fattar senare att man har - sen kan man ju passa på att lära sig grejer också.
3: Jag är rätt bra på att slå i spik - om jag bara träffar spiken!
4: Jag har lärt mig att äta rom och ål - satan va bra. Jag är nog snart vuxen!
5: Det är dumt att dricka lite för mycket vin på en måndag - när tupp nummer två (med rätta) förväntar sig full prestanda på tisdagen.
Gud vad jag lärt mig myclet idag! Nu börjar jag få ont i huvudet - det är förmodligen p-pillrena - eller att jag åkt båt utan halsduk och nacken som protestrear - kan inte se någon som helst annan förklaring!

Bäst att sova nu. I morgon är en annan dag (förhandsgranskningen laggar ur och jag orkar inte korrläsa en gång till så ni får stå ut)!
Bye!

5 kommentarer:

  1. Men jösse nam, vart får du allt från. Med dig på jobbet så kan dom andra inte få mycke gjort eller?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde visst att skriva vem det var från.
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Kicki - Det är så här min hjärna håller på - fattar du hur jobbigt det är att va mig :)

    Mina kollegor märker inte så mycket - mest på rasterna - för de håller mig instängd i en egen glasbur hela dagarna. Sen kan jag oftast stänga av cockojessicaflödet när jag jobbar - det är jätteskönt att åka till jobbet alltså :).

    Millis - du kanske inte ska läsa då förren du är beredd på att bebisen kan få komma ut. Kan ju iofs tänka mig att skratt kan vara ett rätt trevligt sätt att sätta igång det på :).

    SvaraRadera
  4. Fina bilder Jess, och du är rolig du!
    Kram
    shpresa ;)

    SvaraRadera