tisdag 7 juni 2011

Roadtrip och det här med ålder!



Har spenderat 5 timmar i bilen denna varma och sköna dag. Det var iofs i chefens bekväma Merca så det gick ganska bra. Vi åkte till Huseby på upptaktsmöte för årets julmässa. Vi gör vårt största event där i november. 9 dagars julmässa med 33 000 besökare - så det krävs lite planering kan man säga.

Hur som helst - vanligtvis när vi är i Huseby (november alltså) är det skittrist väder. Ofta regnigt och blåsigt, särskilt när vi ska bygga och riva mässan - vädergudarna tycker att det är kul att jävlas med oss nämligen!

Men idag visar Huseby sig i all sin prakt. De har en hel skog av Rhododendron som är hur häftig som helst att gå igenom även för en som inte är trädgårdsnörd.

Huseby Bruk är vackert alltså, även när vi inte julpyntat det :)

  
Bron till Rododendronparadiset


 
Vackert och annorlunda broräcke!








Fint ju!

Hemma och hämtade Mosan lite för sent på dagis. Var ju tvungen att trampa till citybutiken och hämta ut detta:



Har varit utan proteindrinkar i flera veckor nu - inget bra!! Hittar inget som ersätter den på ett bra sätt. Ultimat snabbmat i alla stressade lägen och suveränt träningstillskott! Kidsen ärter det också (som milkshake eller i yougurt till frukost och mellis) och blev lika glada som jag när paketet landade idag! Hoppas på att mitt immunförsvar återvänder och energin går upp (dvs även tålamodet).

När Moa och jag kom hem hade grabbarna varit ensamma en stund. Ludvig passade på att vara så snäll och möblera om på Moas rum! Det var inte så uppskattat, men i morgon ska de fixa det (oj den har jag hört förut).


Golvet nästan rent ju, bara 100 000 pärlor.
Behöver jag säga att Moa sover i min säng i natt?

Det här med ålder!!
För någon månad sen diskuterades en ung framgångsrik företagare i fikarummet (chefen hade intervjuat honom och var eld och lågor) - chefen kallade honom för pojk.

Jag sa lite fint att "pojk!!? - Han är ju lika gammal som mig!" 
Chefen svarar otroligt förvånat "Va, hur gamla är ni då?"
Jag: "32 (för jag är ju det än, eftersom jag fyller i december - viktigt att notera!!)"
Chefen med gapande min: "Va ä du bara 32, jag trodde du var minst 40!!!" .......

Ni kan ju fatta att jag blev lite lack :)

Jag såg lite ledsen ut och då sa han att det var ju inte såååå han menade - utan med tanke på vad jag har i bagaet (3 barn och det där) så borde jag ju vara äldre. Jorå - fin efterhandskonstruktion!!

Det där sitter ju ändå kvar på nå´t sätt - även om det inte är nå´t jag hör varje dag och jag egentligen inte tar åt mig av. Därför är det lite extra gutt när de ber om legg på systemet (jorå det hände i fredags igen) och när man träffar grabbar på krogen som på fullaste allvar gissar på allt mellan 20-25.  Det kan ju bero på det är vad de önskar att man ska vara och nästan svimmar när sanningen kommer fram ha ha - men det är ändå lite skönt på nåt knäppt vis!


Sen gillar jag inte åldersfixeringen därute alltså - varför ska en konversation mellan människor behöva börja med "Hur gammal är du då??" - helknäppt. Visst jag förstår ju att det spelar roll om man vill fråga chans och så, men det händer ju inte så ofta på krogen tänker jag!

När jag var liten och gick på Gunnebodisco frågade man chans först, hånglade sen och ingen fråga efter ålder, det verkar inte som det funkar så häruppe i 30 årsåldern :). Håller på och försöka lära mig hur det funkar nu - vissa saker har jag fått grepp om, andra inte. Det var helt klart lättare när man var liten, men är roligare nu!

TID
Herregud vad maj och juni springer fort!!

Helgdagar, utvecklingssamtal, tandläkartider, kalas och födelsedagar, skolavslutning, student, fotbollsskola och hej å hå. Varför kan man inte sprida ut det lite smartare - hösten är ju rätt död, liksom januari - där finns plats i kalendern.
Blir helt snurrig!

Bäst att sova kanske, det verkar som om grannen ovanpå inte tänker ha röjarskiva inatt - då får man ju passa på att njuta av lugnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar