tisdag 14 juni 2011

Dagen efter, huvudet under armen!

  Jo det var ju lite tungt i huvudet i morse - men det berodde mest på att min rygg ballat ur lite av att skumpa båt och remmalag. Ha ha bullshit tänker ni, men det är sant - eftersom jag lyckades bota det redan kl 8.30 och har mått skitbra efter det! Ni fattar ju säkert att jag inte tog den här rishögen - utan ringde på skjuts till jobbet (även detta huvudets fel och kanske lite dålig tidsplanering)

 
Min trotjänare som varit med i över 10 år.
Skitful, knakar och gnisslar, men den duger. Det känns
lite mer som en utmaning att cykla långt på den här,
än vad det är att cykla på pappas räser som inte väger nånting.


Hur botar man då en urballad rygg med påföljande huvudvärk?
Recept:
Man ska ta den så snabbt man kan efter upptäckt, annars kan den va nästan omöjlig att bli av med!

Så tar man en chef (tupp nr två, alltså PG) - som är proffs på att lyfta folk och räta ut ryggrader!

Man håller händerna bakom huvudet (skit, jag skulle ju fotat detta så hade vi fått med chefen på bild också - samtidigt som ni kanske skulle fatta vad jag menar) - böjer ner armbågarna över bröstet. Chefen står bakom och håller med sina armar runt hela patienten (jag alltså) - över armbågar och hela skiten alltså.

Det här både låter och ser konstigt ut - så ett och annat ögonbryn höjs ibland när vi gör det här lite varstans på kontor, fikarum eller matsalar.

Först ser folk ut som att "hallå får man göra sådär bland folk?" och sen "men PG har inte du tjej?", sen "vad ska han göra egentligen, ska han ha ihjäl na?" Det är lite kul att se folks reaktioner. De flesta vi jobbar runt, inklusive PGs tjej är helt vana vid detta nu och fattar att det är nödvändig personalvård - om man vill ha ut nåt av mig!

Var var jag nu. Jo han håller runt bakifrån då alltså!

Sen ska patienten andas ut tills det inte finns nån luft kvar och precis innan den (oftast jag då) dör lyfter han sakta rakt upp och så säger ryggraden ritsch ratsch kank och brak - försiktigt sätter man ner patienten igen - och ser till att den inte far i hög. När detta moment är klart ser alla först förskräckta ut, sedan lättade - "jaha var det bara det de skulle göra".

Jag blir också lättad, kan andas normalt och jobba på fint resten av dagen - fast här bör man stoppa i sig 1st voltaren kapsel (men i nödfall kan det funka med ipren) för att sätta stopp för muskelvärken ordentligt.

Jag känner nu att en bildserie hade varit bra här. Jag får kolla om han kan ställa upp på det nån gång, i rent utbildningssyfte - detta borde alla karlar kunna!  PG är liksom inte alltid i närheten när jag behöver honom så ibland måste jag helt enkelt stå ut eller försöka lära upp nån hur man knäcker ryggen på ett annat sätt - skitsvårt ju!

Idag skulle jag äntligen på Bodey Jam igen (danspass på gymmet) - fick boka av sist för jag var lite bihålig så att säga. 19.30 börjar det - skönt för då behöver man inte stressa ju! Hem och käka FBa lite läsa lite reklam och oj vad klockan gick fort - blev sen och fick ta bilen dit (jättedumt när det tar 10 min att cykla). Bränner in snabbt som tusan och får se Majid som tar på sig boxhandskar i aerobicsalen - men wtf har de nu ändrat schemat tänker jag. Nope jag joggade in en timma för tidigt. Onödiga stresshormoner i kroppen, onödig bilfärd - men man ska ju se möjligheterna i allt. Givetvis blev det ett litet muskelpass på en timma som uppvärmning, sen en timma dans. Fint och det känns bra i kroppen nu. Men det retar mig ändå att jag har så dålig koll att jag stressar iväg en timma för tidigt!

Hemma igen - in med en shake - mjölken var slut men barnen hade lämnat lite yougurt så det blev en rejäl shake på yougurt, frysna jordgubbar, Herbalpulver jordgubb och så en massa is såklart.

 
Proteindrink och blogging efter träningen.


Har jag sagt att jag älskar att äta is? Jo det har jag kanske. Jag vet att det finns folk som hatar när någon knaprar på is, mina kollegor är vana men det är inte alltid jag tänker på att det är nytt folk omkring mig. Jag hoppas de säger till istället för att hata mig i det tysta! Så jag fortsätter knapra tills nån säger till - det kan ju hända att tankdläkarn har nån åsikt om detta.

Tandläkarn ja! Jag måste boka tid och dra ut en svinig visdomstand som har en vass yttersida - de har redan slipat och grejat, men det hjälper inte. Den rispar upp min kind när jag gapar stort eller gör andra konstiga rörelser - jobbigt och onödigt. Jag har egentligen inga problem med tandläkarn längre - förutom att de snor alla pengar jag har - sen har jag aldrig dragit ut nån tand och det verkar lite läskigt.

Dag två "on the pill" mår fortfarande fantastiskt bra - heja heja.

Jag kom på en grej häromdan. Jag verkar totalt ha glömt bort hur man blir generad! Alltså jag har aldrig varit särkilt lättgenerad, men det finns ju ändå ganska många saker som varit och är lite pinsamma. Nu verkar de spärrarna släppt - jag tycker det är lite oroväckande alltså!

Det här med alkolås på Iphonen skulle vara en bra grej - problemet med mig är att jag kan vara precis lika knäpp när jag är nykter som när jag är onykter - vilket gör att jag skriver käppa saker i alla lägen. De flesta kan ju hantera det/mig - andra flyr eller avskyr (tror jag, ingen har ju sagt det sådär rent ut, men jag vet nog allt att de finns). Jag har funderat mycket på det här alltså och även i detta ämne kommit fram till att jag tror inte det är nån ide att försöka ändra mig - jag är som jag är. Alltså jag skriver aldrig elaka saker sådär utan bara knäppa saker som oftast är till min egen nackdel - men jag har ju inte så stora problem med att folk skrattar åt mig.

Jag skyller alla mina knäppa sidor på mina danska gener och lite på att jag är från Gunnebo. Danskar är överlag (enligt min extremt proffesionella undersökning) lite mer knäppa, rättframma och ogenerade - som jag alltså. Jag pratar föresten skitbra danska när jag är onykter och mindre bra när jag är nykter (då kan jag faktiskt bli generad, när jag inte får till rätta knycken med tungan). Förstår danska gör jag för det mesta. 

Nu ska du inte bli ledsen mamma för utan mina danska gener hade jag ju inte varit den jag är och jag trivs med den jag är för det mesta! Bra skit med danska gener alltså!

Jaha vad hände här nu då - skulle ju bli ett kort inlägg. Helt hopplöst! Ni kan ju förstå vad kul alla lärare haft genom åren som skulle rätta mina uppsattser - inte nog med alla stavfel (som givetvis beror på att jag är halvdansk och har lite jobbigt med att vara tvåspråkig - eller det är jag ju inte nej) så tar de ju aldrig slut! Men men jag fick bra betyg i alla fall.

Skit, jag skulle ju sluta skriva nu. Gaaaaaa
Go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar