torsdag 23 juni 2011

Trolltyg i tomteskogen Trolltyg i tomteskogen ............ Mossan jag meja ner en hel tomtearmeä!

 Det ska ju komma en tv tekniker endera dan som han Johan eller vad han nu hette lovade i förrgår. Idag ringde de från Tele2 igen och frågade tusen frågor om vad som var fel och har du tsetad det och det och det (typ har du satt i elsladden) - jo det har jag ju. "Men ok då skickar jag ut en felanmälan så kommer det att komma en tekniker till dig". Men det sa ju Johan i förrgår att han skulle göra, sa jag. Ääää jaha, men jag gör det nu i alla fall. Bra ordning på grabbarna på Tele2 alltså! Jag hoppas verkligen att den här teknikern är Worth waiting for!!

Nu har vi sett Trolltyg i Tokmteskogen dagligen i tre veckor - oftast minst 3 ggr/dag. Jävla tur att det är den här filmen som alla i familjen gillar - hade ju blivit totalt galen om det var teletubies eller bananer i pyamas!

Så nu sitter Moa och jag och tittar för tredje gången idag - eller Moa tittar, jag bloggar och så garvar vi ibland!

Vi var ute och åkte förut, då fick vi se en fantastiskt snygg skylt borta vid Kvantum - kolla här:

 

Missar ni de här skyltarna när ni far in i stan så är ni faktiskt blinda - och då ska ni fan inte köra bil!!


Bröllopstårtor är beställt och mitt lager av kul tårtgrejer var slut - men lite nätshopping fixar det lätt!


Så hämta vi paket på Hubbes MC - nu jäklar ska det bakas tårtor i sommar!




Vi shoppar skitchoklad i olika smaker - pannacotta ska det bli till midsommarmiddagen




Moa och jag shoppar loss på Willys - nya solbrillor var nödvändigt och
eftersom vi har sönder dem hela tiden är det bara att glömma att köpa dyrt skit
- så vi köper billigt skit på Willys!


Check check check

Denna attgöralista gjorde jag igår eftermiddag vid 16 tiden, när det började kännas lite hoppkokt i huvudet.
Den ska helst vara klar på måndag och vissa grejer tar flera dagar att göra
- hepp hepp - har bockat minst 5 grejer idag och så fylls den på på måndag
- så det är ju inte så mycket kvar................

Till klassfesten med de gamla Ankarsrummarna har jag fixat partytält nu - chech check - det hade jag inte ens tänkt göra, men det är nog rätt smart att ha det tänkte jag. Tentmaster Västervik - det är bra skit det! 100% service 100% bra tält 100% pålitliga och supertrevliga killar! Nu är det bara lite möbler vi behöver egentligen, får riva fram lite julslingor med att hänga upp i tältet! Rackarns vad bra det kan bli det här, jag är rätt glad att jag är vaken på nätterna och hittar på hyss ibland!

Dagens övriga listor:
Glömde:
Att beställa tid på BVC - meeen BVC känner mig och ringde givetvis upp så Moa fick en tid!! Strålande!

Sen var jag mest på kom ihåg humör idag

Fick med mig köttet hem - det är värt typ 1000spän och har legat i frysen i vårt personalrum i två veckor!! Ja ni fattar ju att risken var stor att jag aldrig skulle få smaka det där världberömda köttet, personalrums kyl/frys är inget säkert ställe att förvara mat på!

Jag kom ihåg att gå upp i tid för att cykla till jobbet och jobba in 30 minuter på morgonen - men det var ju ett rackans regnväder på morgonen så det blev bilen. Så kom jag ihåg att bara ta 30 minuters lunch och skulle gå hem kl 16  - det glömde jag!!!

Gick hem ca 17 som vanligt, men det var det värt. Jag fick skitmycket gjort den sista  timman när alla andra tjatkvarnar (kollegor och chefer) hade bättre saker för sig än att prata med mig!

Nu kör vi trolltyg för 4:3 gången då ja! Moa vill vara vaken tills grabbarna kommer hem, men n udäcka hon!

Oj nu kommer de, jag slutar här utan att korrläsa (otäckt) - men vi hörs hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar