tisdag 21 juni 2011

Tv krångel och så kom morsan och snodde den sista ungen som var kvar här!!

 Har suttit med Tele2 s kundtjänst i telefon hela kvällen - för att försöka få iordning på min tv. Världens mest okunniga och tröga (alltså förlåt killen, men på riktigt) kundservicemänniska - tar mig igenom ominstalation efter ominstalation (som jag ju gjort själv 45 gånger innan)- när han väl hittat mig som kund alltså, vilket tog ca 20 minuter. Vänd på sladden säger han tillslut - scartkabeln alltså - genialiskt, då kommer det plötsligt fram signaler till boxen - ELLER INTE!!

Till slut fick han ju också ge upp - jag tycker att jag var riktigt snäll, tålmodig och gullig i telefon trotts att mitt humör i kväll inte varit det bästa, rabblade mitt kundnummer, personnummer, adress osv hundra gånger utan att börja skrika eller sura!

Det jag sa från minut 21 - att det kommer inte att hjälpa att återställa fabriksinställningarna eftersom den förra boxen inte heller fick någon signal - stämde alltså. Han fråga i stället " Jaha vad blir det i midsommar då"!! Fint ju, gulligt av honom att bry sig om det liksom.

Det kommer iaf en tekniker snart och fixar - "Jaha när är snart i din värld då fråga jag" (är det något jag lärt mig är att allt är relativt). "Jääättesvårt att säga, men ett par dagar - så nästa vecka kommer de säkert" Jihhooo så det är bara ett par dar till nästa vecka- konstig jag som trodde det var tisdag idag.

Men men 3,5 veckor utan tv - det är ju inte så allvarligt egentligen. Jag klarar mig bra - hade varit värre om det var datorn som ni säkert förstår :)!


Det här är min mamma, Gitte. Heldansk och helt Zumbafrälst. Hon kom för att fixa mina naglar i kväll. Men hennes dator krånglar så hon har inte kunnat se det senaste Zumba klippet på YouTube - det måste göras först såklart!


Mamma är fiffig, hon hade med sig ett helt nagelbyggar bord som nu ska stationeras på Moas rum för att användas vid Moas pyssel och när naglar ska fixas - skitbra. Steg två blir att bygga ihop ett bord alltså!

Så sätter vi igång och multitaskar morsan och jag. Moas naglar målas först såklart, sen ringer jag Tele2 och snackar med dem samtidigt som mamma börjar med naglarna - och tele2 ber mig att flytta sladdar och ska ha en massa nummer och grejer. Skiteffektivt! Mamma passar på att prata lite med maken i telefon samtidigt med och så tar vi en liten kaffepaus!




Till slut blev det klart i alla fall. Moa helnöjd, jag helnöjd och mamma skitnöjd över dagens nageljobb.
Jag älskar den här färgen rödorange typ, Moa älskar sitt bling bling!!!


Slutet gott allting gott - nähä.

Morsan snodde med sig min dotter hem för lite sommarlovsmys med mormor! Där kan man ju inte konkurrera  med - "Snart ska vi sova" och "Det är dags att gå upp och gå till dagis!" Nu blev det inte en enda unge här hemma plötsligt! Märkligt, det ska ju vara tre den här veckan! Men mamma lämnar tillbaka Mosan i morgon kväll i alla fall, tur för henne!!

Idag har jag förresten bokat semester. Det blir ett gäng nätter på Hasselö för mig och kidsen när hojarna brummat färdigt på Gränsö och allt är undanstädat. Ska bli underbart - skönt att inte åka så långt heller när man är lite pantkoma i någon vecka efter den jobbperioden. Då ska man helst inte köra bil alltså!!

I år skippar jag nöjesparker som snor alla pengar och gör barnen hyperaktiva. Vi drar till lugn och ro, spela kort och yatzy, sola och bada. Funderar tom på att lämna datorn hemma - men det känns lite läskigt :)!

Idag har jag:

1. Orsakat företaget en extra kostnad på 1500kr - förlåt förlåt förlåt. Jag försökte muta bort skammen med att erbjuda tårta - gick inte. PG är inte så förtjust i tårta (säger han). Ett felskickat mail och så var det strulet ett faktum, skit!!!

2. Retat upp folk på FB - jag brukar försöka undvika det, men ibland går det bara inte att knipa käft! Sorry - thats me!

3. Cyklat till och från jobbet - bra jobbat, det satt hårt inne att komma igång igen!

4. Försökt få ordning på min Sweden Dance helg som jag krånglat till (tänker inte kalla det nå´t annat än Sweden Dance). Ska inte jobba alltså utan utveckla Salsan som tar små pyttesteg för varje sommar - synd att det ska gå ett år mellan gångerna. Jag kommer ju vara 100 år innan jag kan säga att jag kan dansa Salsa! Måste måste göra nå´t åt detta!! Jag lägger det till att göra listan i höst. Den är så lång ändå så en sak mer eller mindre märks inte.

Idag har jag också glömt (precis som i tre veckor innan):
1. Att beställa tid hos tandläkarn till Moa.
2. Beställa tid hos tandläkarn till mig - för att dra ut visdomstanden som jävlas men inte gör ont.
3. Beställa ny tid för Moas sista bvc besök och vaccin.
4. Ringa till hyresvärden och gnälla lite om att de höjt hyran utan att säga ett knyst om det innan - men tydligen kan de göra som de vill när det är privat - så jag skiter väl i det, ser glad ut och betalar - så kan jag ju stryka en grej från "att glömmalistan" i morgon.
5. Glömt mitt fina Wagukött som ligger farligt farligt till (fast hygieniskt) på annan plats! Ska bli fina biffar till midsommar tänkte jag. Måste komma ihåg att få hem det i morgon.
Precis som jag måste komma ihåg allt på lisan här! Skitjobbigt att de bara har öppet på dagtid tandläkarn och bvc o grejer - jag är ju på jobbhjärnan då och glömmer allt sån´t hela tiden.

Nähe - nu ska jag jobba lite.
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar